دستکش های نیتریل در برابر چه چیزی محافظت می کنند و برعکس؟

دستکش های نیتریل اغلب به عنوان غیرقابل نفوذ در برابر انواع مواد شیمیایی مضر شناخته می شوند.

اما دستکش های نیتریل دقیقاً در برابر چه چیزی محافظت می کنند؟ و در برابر چه چیزی محافظت نمی کنند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

برای شروع، دستکش‌های نیتریل برای محافظت از دست‌های شما در برابر روغن‌ها، گریس‌ها و سایر فرآورده‌های نفتی کار بسیار خوبی انجام می‌دهند.

آنها همچنین در مسدود کردن بسیاری از حلال های آلی، قلیایی ها و اسیدها موثر هستند. به عبارت دیگر، اگر با هر نوع ماده شیمیایی که به طور بالقوه می تواند به پوست شما آسیب برساند، کار می کنید، بهتر است از دستکش نیتریل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روپوش کلینیک زیبایی

با این حال، دستکش های نیتریل کامل نیستند. آنها در برابر همه مواد شیمیایی محافظت نمی کنند و در واقع می توانند توسط برخی از مواد نفوذ کنند.

به عنوان مثال، دستکش های نیتریل در برابر کتون ها، استات ها، اسیدهای غلیظ و مواد شیمیایی بسیار خورنده محافظت نمی کنند. و در حالی که آنها سطحی از مقاومت را در برابر سمومی مانند سرب و آرسنیک ایجاد می کنند، اما در برابر این مواد کاملاً غیر قابل نفوذ نیستند.

بنابراین اگر با هر نوع ماده شیمیایی کار می کنید، مهم است که تحقیق کنید و مطمئن شوید که دستکش های نیتریل از پوست شما محافظت می کنند.

در این پست وبلاگ، “دستکش های نیتریل در برابر چه مواد شیمیایی محافظت می کنند” و همچنین “دستکش های نیتریل در برابر چه چیزهایی محافظت نمی کنند” را پوشش خواهیم داد. بیایید شیرجه بزنیم!

بیشتر بخوانید: کلاه اسکراب جراحی

چرا دستکش های نیتریل بسیار عالی هستند؟

دستکش‌های نیتریل از مواد مصنوعی ضد حساسیت ساخته شده‌اند و در زمینه پزشکی بسیار محبوب هستند زیرا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی محافظت می‌کنند.

نیتریل از مونومرهای آکریلونیتریل، بوتادین و کربوکسیلیک اسید تشکیل شده است. آنها همچنین نسبت به دستکش های لاتکس در برابر سوراخ شدن مقاوم تر هستند، به همین دلیل است که اغلب در زمینه پزشکی استفاده می شوند.

دستکش های نیتریل را می توان برای جلوگیری از آلودگی متقاطع و به عنوان یک مانع محافظ در برابر مواد خطرناک استفاده کرد. از آنجایی که دستکش‌های نیتریل از لاستیک مصنوعی ساخته می‌شوند، به جای لاستیک طبیعی، حاوی پروتئین لاتکس صفر هستند.

بیشتر بخوانید: کاور آستین اسپان باند

این پروتئین های لاتکس می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند و فقط در لاستیک طبیعی یافت می شوند، نه در لاستیک های مصنوعی.

استفاده از دستکش های نیتریل یک اقدام پیشگیرانه باورنکردنی برای مقابله با واکنش های پوستی بالقوه است. آیا دستکش نیتریل مواد غذایی ایمن است؟   تا زمانی که از خرید دستکش های بدون پودر اطمینان حاصل کنید، دستکش های نیتریل کاملاً بی خطر هستند!

آنها در برابر بسیاری از چیزهای مختلف محافظت می کنند تا شما و دیگران را ایمن نگه دارند – اما این سوال پیش می آید که آنها در برابر چه چیزی محافظت می کنند؟

چرا بسیار مهم است که بدانیم دستکش‌های نیتریل در برابر چه چیزی محافظت می‌کنند و از آن محافظت نمی‌کنند؟

درک محدودیت های آنها از شما و دیگران محافظت می کند، همانطور که درک محدودیت های ماسک های یکبار مصرف مهم است . ماسک های صورت یکبار مصرف از نیتریل، یک لاستیک مصنوعی ساخته شده اند. آنها معمولاً در بیمارستان ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر گسترش عفونت استفاده می شوند.

از دستکش های نیتریل در موارد دیگری مانند تهیه غذا که خطر آلودگی متقابل وجود دارد نیز استفاده می شود. با این حال، ماسک های صورت یکبار مصرف محافظت کاملی در برابر باکتری ها و ویروس ها ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید: روتختی بیمارستانی

علاوه بر این، اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، در طول زمان اثربخشی آنها کاهش می یابد. به عنوان مثال، اگر برای مدت طولانی از ماسک یکبار مصرف استفاده کنید، ممکن است مرطوب شود و زمینه رشد باکتری ها را فراهم کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که دستکش های نیتریل محافظت محدودی در برابر مواد شیمیایی ایجاد می کنند. اگر با مواد شیمیایی خشن کار می کنید، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محافظت از خود انجام دهید.

حتی بهترین دستکش های نیتریل نیز محدودیت هایی دارند. بنابراین، بدون هیچ مقدمه دیگری، بیایید نگاهی به آنچه که دستکش های نیتریل می توانند در برابر آن محافظت کنند، بیاندازیم.

دستکش های نیتریل از چه چیزی محافظت می کنند؟

دستکش های نیتریل از چه چیزی محافظت می کنند؟ آنها یک سد عالی در برابر اکثر محلول ها و مواد شیمیایی مبتنی بر آب و همچنین برخی روغن ها و گریس ها ایجاد می کنند. دستکش های نیتریل حتی می توانند از شما در برابر شوک الکتریکی محافظت کنند! آیا دستکش های نیتریل رسانای الکتریسیته هستند؟ خوشبختانه، نه!

دستکش های نیتریل محافظت عالی در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی از جمله مواردی که در تمیز کردن و ضد عفونی کردن دخیل هستند را فراهم می کند. علاوه بر این، محافظت خوبی در برابر سایش دارند و در برابر سوراخ شدن و پارگی مقاوم هستند.

بیشتر بخوانید: لباس یکبار مصرف ام آر آی

دستکش های نیتریل در برابر چه مواد شیمیایی محافظت می کنند؟

دستکش های نیتریل در برابر چه مواد شیمیایی محافظت می کنند؟ دستکش‌های نیتریل اغلب هنگام کار با مواد شیمیایی تمیزکننده یا هنگام کار با بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی استفاده می‌شوند. دستکش های نیتریل همچنین در برابر اسیدها و بازهای قوی و همچنین حلال های آلی محافظت می کنند.

دستکش های نیتریل به عنوان یک مانع بین دست های کاربر و فرآورده های نفتی خطرناک مانند روغن ها، سوخت ها و گریس ها عمل می کنند. این سطح بالای حفاظت، دستکش‌های نیتریل را به انتخابی سخت برای مصارف خودروسازی، تولیدی و صنعتی تبدیل می‌کند.

آیا تمام دستکش های نیتریل در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند؟ دستکش های نیتریل برای محافظت از کاربر در برابر خطرات شیمیایی طراحی شده اند، اما لطفاً به یاد داشته باشید که همه دستکش های نیتریل یکسان تولید نمی شوند.

بیشتر بخوانید: خرید گان جراح

برخی از آنها زمان تخریب، زمان نفوذ و همچنین سرعت نفوذ سریع‌تری دارند که بر سرعت رسیدن مواد شیمیایی به پوست هنگام پوشیدن دستکش نیتریل تأثیر می‌گذارد. و اگر می‌پرسید که دستکش‌های نیتریل در برابر کدام مواد شیمیایی خاص محافظت می‌کنند، در اینجا چند مورد وجود دارد:

  • سوخت ها
  • اسیدهای ضعیف
  • سوزاننده ضعیف
  • شوینده های خانگی
  • برخی از حلال های آلی
  • گریس ها
  • روغن های گیاهی
  • فرآورده های نفتی

آیا دستکش های نیتریل در برابر گرما محافظت می کنند؟

آیا دستکش های نیتریل در برابر حرارت مقاوم هستند؟ بله، دستکش های نیتریل در برابر حرارت و سوراخ شدن مقاوم هستند. این به این دلیل است که آنها از مواد لاستیکی ضخیم ساخته شده اند که در دمای بالا انعطاف پذیر هستند. بنابراین اگر به دنبال دستکشی هستید که از شما در برابر اجاق گاز یا اجاق داغ محافظت کند، ممکن است بخواهید روی یک جفت دستکش نیتریل سرمایه گذاری کنید!

آیا دستکش های نیتریل در برابر الکتریسیته محافظت می کنند؟

آیا دستکش های نیتریل در برابر الکتریسیته محافظت می کنند؟ پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. نیتریل به خودی خود جریان الکتریکی را هدایت نمی کند. علاوه بر این، به عنوان یک عایق با مقاومت الکتریکی قدرتمند عمل می کند.

به عبارت دیگر، الکتریسیته نمی تواند به راحتی از طریق لاستیک نیتریل عبور کند، و در اصل آن را به یک رسانای بسیار ضعیف تبدیل می کند. اگر با قطعات الکتریکی کار می کنید، مهم است که از دستکش های ساخته شده از مواد عایق الکتریکی مانند لاستیک یا پلاستیک استفاده کنید.

وقتی لاستیک نیتریل به شکل دستکش است، پوشنده را از شوک الکتریکی محافظت می کند. به همین دلیل است که دستکش‌های لاستیکی نیتریل نسبت به دستکش‌های لاتکس و وینیل در سطح حفاظتی که برای کارگران ماهر ایجاد می‌کند ترجیح داده می‌شوند. بنابراین، دفعه بعد که با برق کار می کنید، مطمئن شوید که مطابق آن دستکش بزنید.

آیا دستکش های نیتریل در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کنند؟

آیا دستکش های نیتریل در برابر باکتری ها و ویروس ها مقاوم هستند؟ باکتری ها و ویروس ها در واقع می توانند از مواد دستکش نیتریل عبور کنند. دستکش های نیتریل در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله موادی که در شوینده ها، پاک کننده ها و حلال ها یافت می شوند، محافظت می کند. با این حال آنها به اندازه کافی در برابر باکتری ها و ویروس ها قابل اعتماد نیستند.

بیشتر بخوانید: اسکراب پزشکی طرح دار

آیا دستکش های نیتریل در برابر آلودگی متقاطع مواد غذایی محافظت می کنند؟

آیا استفاده از دستکش های نیتریل در صنایع غذایی بی خطر است؟ بله، دستکش های نیتریل در واقع یک گزینه ایده آل برای استفاده در پخت و پز و خدمات هستند. در بسیاری از زمینه های خدمات غذایی، دستکش های نیتریل ترجیح داده می شوند زیرا شانس کمتری برای ایجاد آلرژی دارند. دستکش های نیتریل یکبار مصرف هستند، که باعث می شود آشپز یا سرور به راحتی دستکش را در حین کار عوض کند تا آلودگی متقاطع رخ ندهد.

گاهی اوقات میکروب ها حتی با شستن دست ها از بین نمی روند و دستکش های نیتریل از گسترش میکروب ها جلوگیری می کنند.

دستکش های نیتریل از چه چیزی محافظت نمی کنند؟

دستکش های نیتریل از چه چیزی محافظت نمی کنند؟ برخی از مواد شیمیایی وجود دارند که هنوز هم می توانند به دستکش های نیتریل نفوذ کنند. به عنوان مثال، اسیدها و بازهای قوی به سرعت لاستیک را تجزیه می کنند. به همین ترتیب، حلال هایی مانند استون نیز باعث خراب شدن دستکش می شوند.

با این حال، به طور کلی، دستکش های نیتریل سطح عالی محافظت در برابر اکثر مواد شیمیایی را ارائه می دهند. و برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارند، دستکش های نیتریل یک جایگزین عالی است.

شما می‌پرسید که دستکش‌های نیتریل در برابر چه چیزی محافظت نمی‌کنند؟ در اینجا چند ماده شیمیایی وجود دارد که هنگام پوشیدن دستکش نیتریل در برابر آنها محافظت نخواهید کرد:

  • کتون ها
  • اسیدهای قوی
  • الکل ها
  • هیدروکربن های هالوژنه
  • هیدروکربن های معطر
  • استرها
  • اترها
  • آمین ها

چگونه هنگام پوشیدن دستکش نیتریل تا حد ممکن ایمن بمانیم

دستکش های نیتریل یک راه عالی برای محافظت از دست های شما در برابر مواد شیمیایی خشن و سایر موادی هستند که می توانند باعث تحریک یا حتی آسیب شوند. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که دستکش های نیتریل نیز می توانند منبع خطر بالقوه باشند.

اگر مراقب نباشید، به راحتی می توانید با یک مورد ناخوشایند مسمومیت با دستکش مواجه شوید. برای ایمن ماندن، چند دستورالعمل ساده وجود دارد که باید هنگام استفاده از دستکش نیتریل رعایت کنید.

مطمئن شوید که آنها برای شما مناسب هستند

اول از همه، همیشه مطمئن شوید که دستکش هایی که استفاده می کنید اندازه مناسبی دارند. اگر آنها خیلی بزرگ باشند، در حین کار با مواد شیمیایی خطرناک به راحتی ممکن است از بین بروند. و اگر خیلی کوچک باشند، محافظت کافی را ارائه نمی کنند. در هر دو صورت، بهتر است احتیاط کنید و دستکش هایی را انتخاب کنید که به خوبی اما راحت قرار می گیرند.

از لمس صورت خود بپرهیزید

در مرحله بعد، در حالی که دستکش نیتریل می پوشید، به کاری که انجام می دهید توجه کنید. از دست زدن به صورت یا قرار دادن دست ها نزدیک دهان خودداری کنید. و حتما بعد از درآوردن دستکش دست های خود را کاملا بشویید. اگر هر گونه مواد شیمیایی روی پوست شما وارد شد، مهم است که فوراً آنها را بردارید.

بیشتر بخوانید:  لباس پرسنل بیمارستان

آنها را اغلب تغییر دهید

دستکش ها را به طور مرتب برای پارگی، سوراخ یا آسیب های دیگر بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب، بلافاصله دستکش را تعویض کنید. هنگام درآوردن دستکش، مراقب باشید که با سطوحی که ممکن است با مواد شیمیایی یا سایر مواد خطرناک آلوده شده باشد، تماس نگیرید. بهترین روش این است که هر چند وقت یکبار آنها را تغییر دهید!

فقط بهترین دستکش های نیتریل را بپوشید

پوشیدن دستکش همیشه ایده خوبی است، اما دستکش های نیتریل بهترین گزینه برای بسیاری از موقعیت ها هستند. آنها از دستان شما در برابر انواع مواد شیمیایی محافظت می کنند و دارای طیف گسترده ای از مزایای دیگر هستند. به خصوص اگر فردی هستید که تمایلات آلرژیک دارید، دستکش‌های نیتریل کاری را انجام می‌دهند که دستکش‌های لاتکس نمی‌توانند: از واکنش‌های آلرژیک جلوگیری می‌کنند.

بهترین دستکش های نیتریل راحتی، مقاومت برتر، گزینه های اندازه و افزایش ایمنی را ارائه می دهند. بهترین گزینه های دستکش نیتریل را به صورت آنلاین بررسی کنید و همین الان جفت خود را تهیه کنید!

دستکش ها را با خیال راحت ذخیره کنید

در نهایت، همیشه دستکش های نیتریل را در مکانی امن نگهداری کنید که به طور تصادفی بلعیده نشوند یا با کودکان تماس پیدا نکنند.

دستکش های نیتریل از چه چیزی محافظت می کنند؟ بسته بندی چیزها

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً درک مبهمی از چیستی دستکش‌های نیتریل و استفاده از آنها دارید. اما دستکش های نیتریل در برابر چه چیزی محافظت می کنند؟ و در برابر چه مواد شیمیایی محافظت نمی کنند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

دستکش های نیتریل معمولاً برای کسانی که حساسیت به لاتکس دارند توصیه می شود، زیرا از لاستیک مصنوعی ساخته شده اند. آنها همچنین نسبت به دستکش های لاتکس در برابر سوراخ شدن مقاوم تر هستند، به همین دلیل است که اغلب در زمینه پزشکی استفاده می شوند. با این حال، دستکش های نیتریل واقعا در برابر چه چیزی محافظت می کنند؟ آنها یک سد عالی در برابر اکثر محلول ها و مواد شیمیایی مبتنی بر آب و همچنین برخی روغن ها و گریس ها ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید:  لباس بیمار نخی

با این حال، آنها برای استفاده با اسیدها یا بازهای قوی مناسب نیستند، زیرا می توانند مواد را تجزیه کنند. علاوه بر این، باکتری ها و ویروس ها می توانند از طریق مواد دستکش های نیتریل نفوذ کنند. اگر در محیطی با حرارت بالا کار می کنید، دستکش های نیتریل به دلیل مقاومت در برابر گرما برای شما مناسب هستند.

آنها همچنین در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند و چسبندگی خوبی دارند و برای کاربردهای مختلف ایده آل هستند. بنابراین، چه در حال انجام برخی تمیز کردن بهار، چه کارهای پزشکی یا کثیف شدن دست‌های خود در گاراژ هستید، حتماً در شرکت‌های عرضه کننده ppe دستکش نیتریل را در دست بگیرید تا دست‌های خود را ایمن و تمیز نگه دارید.

به یاد داشته باشید که آنها یک انتخاب عالی برای محافظت از دستان شما در برابر مواد شیمیایی مضر هستند! بنابراین شما آن را دارید – یک بررسی سریع از آنچه که دستکش‌های نیتریل از آن محافظت می‌کنند (و از چه چیزی محافظت نمی‌کنند).